盗難対策編

突然ですが、あまり初心者向けではない記事を書きます。

というのも、やられたからです。
2、3日前の午前10時過ぎぐらいだったでしょうか。
少しログインしていなかった隙に、領土内に侵入されて
片っ端から盗みを働かれてしまいました。
仕組み上丸裸になるわけではないのですが・・・
悔しいのは、盗難されたことより、盗難防止の仕組みを作ってる最中に盗みに入られたことです。
防犯度合を試してみる格好のチャンスだったのに。。。

というわけで、再発防止も兼ねて盗難対策について思うところを記載していきます。


まずは、盗み、つまりLock Pickingの仕組みについて。
https://treeoflifewiki.org/Lockpicking

Unlocking a player's storage unit yields a chest of four random items from the unit; this chest cannot be opened for thirty minutes (a timer prevents a player to do so). The player gains criminal points, drops a Trace of Evil on the ground and the structure initiates a cooldown of 2-3 hours that prevents any more theft from any player. This safety mechanism ensures that even if you are lockpicked you will not be completely drained of resources.

私の拙い英語力でなんとか訳すと、つまりは以下です。

ピッキングされると、倉庫から4つのアイテムがランダムに盗み出されます。
一度ピッキングされた倉庫は、30分開くことができません。
盗みを働いたプレイヤーの足元にはTrace of Evilというアイテムがドロップされます。
そして対象となった建物は2〜3時間、誰からも盗みが働けない状態になります。
全リソースを失うことを防止する仕組みです。

2−3時間の下りが少々自信ないですが、まあだいたい合ってるでしょうw
ちなみにTrace of Evilはこんな感じのやつです。

このアイテムには攻撃者の名前が書いてあり、
被害を受けた側のみが回収できるようです。

また、公式BBSを見ていると以下のような情報も出てきます。
http://steamcommunity.com/app/361800/discussions/0/598198356174203529/

the whole problem is that u dont have enough towers with arrows and your locks are at too low lv.
I am a 50 lockpicker (with 400 defense).
I did find some towns i cant even get in successfully.
Even u have 50 skills u still need around 10 tries to pick a complex locked door or 5 tries to pick a strongly locked one.
I have been facing guild towns which they build double doors and like 10 towers behind the doors with fully stocked arrows. Moreover they use towers as the 2nd inner wall.

I tried to pick the door and got like 8 - 10 towers shooting me at once (like 8 dmg per).
I ran away too late and died when I found my bandage (with timer nowaday) cant handle the hp loss.

I know that not all ppl gets 50 tinkering, but thats why u need to trade with other ppl. I can imagine that selling a complex lock at shop is a good business nowadays.

For those saying that door and tower should not be able to be picked, come on go play an offline game. U are killing the game slowly. Remember the 2:8 wolf vs sheep ratio as mentioned by OOG.

ところどころ端折りますが、ざっくり訳は以下。

結局の処、十分な量のアロータワーと矢が用意されてないのと、おまえのロック(鍵)のレベルが低いのが問題だ。
俺はLv50ロックピッカーで防御は400ぐらいあるけど、楽勝で入れるところはいくつも見つけてきた。
でも、50スキルをもってしても、強固なドアは10回ぐらい試さないと開かない。
ドアにロックピックを試すと、8から10のタワーが俺を攻撃してくる。(攻撃毎8ダメージ)
俺は逃げだすのが遅れて、回復薬を取り出そうとしている間に死んだよ。

全員がLv50までスキルを上げているわけじゃないが、需要はある。
最近は、むしろ強固な鍵をショップで売るビジネスを始めた。
ドアとタワーが盗難されないようにしろとか言ってる奴はオフラインゲームでもやってろ。
そういうのがゲームを殺していくんだ。2:8のオオカミvs羊の構図が一番いいんだよって公式でも言ってたろ。

ビジネスの下りは、ほほうこれがマッチポンプかと逆に感心してしまいますが、
つまりはレベルをあげてがっちり固めろってことですね。
そうは言ってもレベルと資材の準備が果てしなく大変ですから、
なんとか知恵を使って切り抜けたい!と色々考えてみました。